onsdag 29 juni 2011

Andra kurstillfället 14 juni 2011

Gick med tunga stressade steg till detta kurstillfälle. 
Jag har funderat mycket på vad har jag gett mig in på. 
Vi skulle starta med att redovisa förra tillfällets lärande. Min frustration om paddan och bloggen, ska jag behöva redovisa detta? Mina gruppmedlemmar kom med den strålande idén att visa filmen som Ewa gjort om hur gruppen lärde sig av varandra. En strålande redovisning av hur de lärde sig tillsammans. Kan inte påstå att jag lärde mig allt de dom lärde sig. Jag blev handlingsförlamad när min bloggstart krånglade. Alla ”kunde” utom jag...... Det var ändå roligt att se hur de olika grupperna redovisade. 
Efter detta var det dags för litteraturseminarium om ”Den svårfångade reflektionen” av P. Emsheimer m fl. Vi skulle skriva ner frågor om boken. Jag hade endast läst delar av boken men förstod att de som läst hela var lika fundersamma som jag om innehållet. Tyvärr räckte inte tiden till att diskutera och ventilera dessa frågor. Förmodar att vi kommer att återkomma till detta. 
Camilla berättade att det var planerat att ge oss en rivstart. Ok, vad var syftet med det då?  Skrämma oss eller ......  Jag blev i alla fall skrämd. Jag håller på med läsårsavslut med mina elever. Det gör väl de andra också? Planerar utvecklingsarbete för studiedagarna om Lgr 11, IUP med skriftliga omdömen, LPP:er i Unikum innan sommarlovet. Så ska jag lära mig hantera Ipaden, skapa en blogg och läsa ”tegelstenen” som ni själva kallade den. Oj, oj....fixar jag detta.
Avslutningsvis fick jag hjälp av Camilla att få struktur på min blogg. Jag gick till mötet med tunga steg men gick därifrån med lätta steg och ett leende på läpparna. 
Tack Camilla! Du coachade mig suveränt.
Ännu skriver jag inte mina inlägg direkt i bloggen, utan fortsätter att skriva dokumenten på datorn och för sedan över dem till bloggen. Det är väl egentligen inte meningen att en blogg ska användas så. Men så får det bli nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar